Kehidupan

now browsing by category

 

5 Cara Menaikkan Semangat Bila Ada Ujian Dalam Hidup Atau Bisnes

cara-menaikkan-semangat

Bila ada ujian melanda dalam hidup, mesti semangat kita sikit sebanyak akan menurun kan? Jadi macamana cara menaikkan semangat kita semula bila ada ujian yang berlaku? Tak kira la samada dalam hidup, dalam bisnes atau dalam apa jua lapangan kerja yang kita lakukan.     Biasalah, buat kek pun kadangkalaRead More

Refleksi Diri Sendiri Bagi Tahun 2016

refleksi-diri

Bismillah. Tak lama lagi kita dah nak masuk tahun baru 2017.  Jadi kena la tengok balik refleksi diri sepanjang tahun 2016 ni..Sudah berubah atau masih begitu…? Mana-mana target yang belum dicapai tahun 2016 ni akan dibawa ke tahun 2017 dengan usaha yang lebih dan lebih lagi..:)     Walaupun baruRead More

Abah Yang Dirindui Selamanya…

abah tersayang

Assalammualaikum w.b.t   Nukilan ini bagi mengingati Arwah Abah yang disayangi. Semoga para pembaca blog Duniasuri.com sudi untuk sedekahkan Surah Al-Fatihah kepada Arwah Abdul Shukor bin Bahari. Semoga beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.. Amiin..         Tarikh 6 Julai 2015, hari Isnin bersamaanRead More

Perginya Putera Syurga Mama Yang Disayangi Arwah Muhammad Ameer

Muhammad Ameer Mohd Ikhsan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani… Titipan pada kali ini sekadar untuk mengingati Allahyarham Muhammad Ameer, perginya putera syurga mama fas yang disayangi…     Tanggal 31 Disember 2014 bersamaan 9 Rabiulawal 1436 Hijrah jam 1.48 pagi, lahirlah seorang baby lelaki yang sangat sempurna dan comel…dilahirkan secaraRead More

Cara Memandikan Bayi Baru Lahir

cara memandikan bayi

Salam sejahtera dan hai..:-) Waaa…Nampaknya ramai ibu-ibu yang bersalin bulan ni kan…:-) Alhamdulillah…murahhh rezeki…yalah…setiap anak itu ada rezekinya yang telah ditentukan Allah.. Tak kiralah samada baru anak sorang atau sudah sepuluh orang…hehehe…semoga kita semua dimurahkan rezeki, diberkati Allah, dikurniakan kesihatan yang baik, serta dilembutkan hati agar sentiasa mentaati Allah, AMIIN…MMMmmmm…apaRead More

Ramainya Ahli Shaklee Tetapi Adakah Semua Ahli Shaklee Itu Sama?

Salam Sejahtera, Kisahnya begini…masa mama fas dok sembang-sembang dengan kakak-kakak mama fas, pasal bisnes MLM….terkeluarla kata-kata ni….ish….ramainya ahli Shaklee macam cendawan yang tumbuh selepas hujan…macam mana nak bisnes Shaklee kalau semua dah jadi ahli…     Lagipun di kalangan sedara mara, adik beradik mama fas pun ada yang sudah jadiRead More

ˆ